Datum | 03.04.2019 |
Vložil | Kateřina |
Titulek | Zklamaná obsahem tohoto webu |
Jediný objektivní text, který jsem na těchto stránkách našla je text pana doc. ThDr Štampacha. Ostatní informace jsou bohužel vytrženy z kontextu a použity co možná nejvíc účelově a vědomě PROTI wal. pedagogice.
Smutné. Web působil na první dojem důvěryhodně, nebylo však těžké po přečtení několika přízpěvků poznat, že se o objektivní postoj v žádném případě nejedná.
Stránky by se spíše měly jmenovat: "Všechno špatné o waldorfu na jednom místě..."
—————
Datum | 05.09.2017 |
Vložil | d |
Titulek | Děláte to dobře |
Musím uznat, že to není vůbec špatné počteníčko.
—————
Datum | 26.07.2017 |
Vložil | Ida Šmídová |
Titulek | trpké a zahořklé tvářící se jako objektivní |
Našla jsem na internetu články paní V., což mne zaválo na tento web. Nejvíce mne vadí, že něco, co se tváří jako velmi objektivní a informační je vlastně tendenčně zaměřeno proti všemu waldorfskému. Co se asi děje v nitru těch, kteří takto brojí proti jedné z dostupných alternativ. Mnoho let jsem učila na klasické škole a povědomí i kontakt s waldorfem mi pomáhal vnést do jinak zkostnatělého systému klasického školství "něco navíc" a jsem za to hluboce vděčná. Tak jako jsou lidé zcela jedineční, jsou i naše reakce jedinečné. Pokud chcete být ale objektivní, odložte ty štětce namočené do černé barvy. To pak působí spíše jako nějaké soudobé inkviziční komando, než milé a nezaujaté informátorky. Soudný a vědomý rodič si najde školu pro dítě dle svého nejlepšího vědomí a svědomí a má možnost posoudit, zda je pro něj vhodná, Vás ovšem neshledávám jako zdroj, který by postupoval nezaujatě. Možná by jste mohly chvíli otočit svou pozornost směrem ke klasickému školství, tam by Vaše energie možná přinesla i něco užitečného.
—————
Datum | 05.09.2017 |
Vložil | s |
Titulek | Re: trpké a zahořklé tvářící se jako objektivní |
A mě by zase zajímalo, co máte na mysli? Píšete obecně
—————
Datum | 21.02.2017 |
Vložil | Marek |
Titulek | Kritika |
Stránky jsem si v klidu přečetl a musím konstatovat, že jsou opravdu jednostranně postaveny proti Waldorfské pedagogice. Je to dokonce až úsměvné a připomíná mi to hazení špíny v politické debatě v neděli po obědě, kterou proto vypínám.
Nejvíce mě rozesmála sekce "zajímavé odkazy", která je opravdu objektivní, zřejmě stejně jako důvody, proč takové stránky vlastně vznikly.
Až budu chtít něco vědět o některé Waldorfské škole, raději si do ní zajdu na den otevřených dveří osobně a přečtu si k tomu zprávu školní inspekce, než se brodit v těchto, teď již nedůvěryhodných, textech.
Mimochodem, právě osobní návštěvy "normálních" škol při hledání té vhodné k zápisu a následné kroucení hlavou nad tím co jsem bohužel viděl a slyšel, mě dovedli až sem. Začal jsem se zajímat o alternativu.
Podle data předešlého příspěvku doufám, že si tak zatrpklí lidé jako zdejší autoři, našli nějaké tvůrčí uplatnění, co někoho něčím obohatí.
Hezký den všem a nevěřte všemu, co kde kdo napíše:)
—————
Datum | 10.04.2014 |
Vložil | Romana Lukašovičová |
Titulek | není to objektivní |
Mám vnoučka na wal. škole a jako učitelka jsem se pokusila do tohoto systému proniknout. Rozhodně to není tak černobílé, jak se na těchto stránkách pokoušíte tvrdit. Jsou dobří a špatní učitelé, i ti waldorfští. Mluvila jsem s mnoha w. učiteli, potvrdili mi, že ukázky na sešitů na této straně jsou pravděpodobně z jedné konkrétní školy a mnozí je dávají za příklad, jak se učit nemá. Texty vychází ze Steinerovo přednášek a jsou určeny pro učitele, nikoli pro děti, naví to bylo většinou myšleno obrazně a ne doslova. Tedy má to být metoda, jak se dívat na svět. Možná by stálo za to se podívat na sešity z více škol, případně si raději zajít se podívat do hodin osobně. (Například úspěch waldorfských lyceí jako velmi úspěšný střední stupeň vzdělávání se tu zcela pomíjí)
Také jsem nepochopila vaše tvrzení, že jsou do systému vtahovány i rodiče. Vidím to opačně, rodiče se snaží pochopit systém a většinou jsou z něj nadšeni, neboť založení škol v čechách se často odvíjí kolem skupinky nadšených pedagogů nebo rodičů, kteří se snaží učit jinak a toto nadšení má často lavinový efekt. Není tu žádná centrální správa, nějaké jádro sekty či podobného, které určuje, co se smí a co ne. Většinou jsou to jen party nadšenců, kteří lapají informace odkud se dá, pořádají srazy podobně postižených (informace by podalo každé waldorfské rodičovské sdružení, taková obdoba SRPŠ, ale funkční) a vyměňují si zkušenosti. Pokud jsem projevila zájem, nikdo mi nic netajil. Jako učitelka klasické školy ve wal. vzdělávání vidím velmi zajímavou alternativu a pokouším se některé myšlenky dostat i do své výuky.
—————
Datum | 18.04.2016 |
Vložil | Petra |
Titulek | Re: není to objektivní |
Souhlasím naplno s tvrzením, že jsou "dobří" i "špatní" waldorfsti učitelé... Je to o lidech a jejich vůli poznávat sama sebe... Pokud ten učitel nezná sám sebe, nevím co může učit. Pokud není přijata u učitelů 100% zodpovědnost, nebo co učit... Plná zodpovědnost za sebe, za svá rozhodnutí, pocity, činy tělo je základem zdravých vztahu i zdraveho přenosu učení bez zbytečných traumat nepochopení a pocitu "Nejsem dost dobrý", " či já nemohu za sebe nic změnit!", "i když mám vůli je velmi obtížné se dohodnout". Základní myšlenka celého školství je: Já jsem učitel a žák musí poslouchat, je menší, tak je hloupější! Omyl, páni učitelé. Zák je v rámci tohoto systému ten větší, neboli on je zákazník a vy jste ve službě jemu... Pokud bude jakýkoliv učitel vystupovat před žáka já jsem ten, koho ty budeš poslouchat, žáci poslouchat nebudou! Protože takto to není a fungovat nebude... Koho byste učili, nebyli žáků? Najdete v sobě rovnováhu mezi systémem a chuti opravdu učit a ctít své žáky a nepotřebujete ani waldorfské učení, abyste predali žákům to nejlepší ze sebe vědomě a v lásce ke své práci a dobrého pocitu že své práci. A protože učím, vim, že to jde... A také, proč utíkat k praktikám že zahraničí? To nám nepostačí nás Komenský? Náš pocit plné zodpovědnosti a touha kohokoliv, v úctě a pokoře, cokoliv naučit? Ale nejdřív je potřeba začít u sebe... Ty děti nám jen ukazují... Milý den, Petra Pavelková.
—————
Datum | 03.05.2016 |
Vložil | Veronika Štěpánová |
Titulek | Re: Re: není to objektivní |
No ano, ale kde je ta Komenského škola hrou. Trochu mi na našich školách chybí. ráda bych, aby se žáci nejdříve dověděli, proč se mají něco učit-třeba na co budou potřebovat kvadratické rovnice- a potom aby se to dobře naučili, protože budou hodně chtít. Hlavně kluci by se rádi učili třeba fyziku, kdyby znali využití v praxi dříve, než s látkou začnou, kdyby si to mohli osahat.
—————
Datum | 05.06.2016 |
Vložil | Janina |
Titulek | Prosím o kontakt |
Dobrý den,
prosím o kontakt na email- nemohu se spojit přes uvedený na webu. Děkuji.
—————
Datum | 13.02.2014 |
Vložil | Pavla Štěpánková |
Titulek | dotazník |
Vážení rodiče,
prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku. Jsem studentka Univerzity Hradec Králové, obor Učitelství pro mateřské školy. Dotazník bude využitý jako podklad k mé bakalářské práci na téma waldorfská pedagogika. Dotazník je anonymní a je určen rodičům dětí, které navštěvují waldorfskou mateřskou školu a mateřskou školu s waldorfskými prvky.
Děkuji za Váš čas a ochotu.
Pavla Štěpánková
1. Co Vás vedlo k tomu, že jste dali přednost alternativní mateřské škole před běžnou?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Měli jste informace a zkušenost s waldorfskou pedagogikou před nástupem dítěte do mateřské školy? Pokud ano, a jaké?
Ano - Ne
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Splnila mateřská škola s waldorfskými prvky Vaše očekávání?
Ano – spíše ano – ani ano, ani ne – spíše ne – ne
4. Mezi hlavní pozitiva mateřské školy s waldorfskými prvky podle Vás patří: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. Slavností a akcí pořádaných mateřskou školou se účastním - neúčastním, protože……………………………………………………………………………
6. Co je pro Vás ve waldorfské mateřské škole důležité? Seřaďte od nejdůležitějšího po méně důležité.
Inspirace přírodou, přírodní materiály
Návrat k tradicím
Individuální přístup k dítěti
Pevný řád a rytmus
Role učitele
Tvořivost
Jiné:………………………………….
7. Jak často vedete diskuzi s učitelem Vašeho dítěte (na téma organizace různých aktivit, úspěchy dítěte apod.)?
Jednou a vícekrát týdně – méně než jednou týdně – méně než jednou měsíčně
8. Vidíte nějaká negativa spojená s tím, že Vaše dítě navštěvuje waldorfskou mateřskou školu? Pokud ano, uveďte, prosím, jaká?
Ano - Ne
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
9. Znáte filozofii Rudolfa Steinera?
Ano - ne - neznám Rudolfa Steinera
10. Bude vaše dítě pokračovat na waldorfské základní škole?
Ano - ne - nevím
11. Kde Vaše dítě navštěvovalo mateřskou školu?
Vyplněný dotazník mi posílejte na email stepankova.pavla89@gmail.com.