Diskusní téma: Vzkazník

Datum 10.04.2014
Vložil Romana Lukašovičová
Titulek není to objektivní

Mám vnoučka na wal. škole a jako učitelka jsem se pokusila do tohoto systému proniknout. Rozhodně to není tak černobílé, jak se na těchto stránkách pokoušíte tvrdit. Jsou dobří a špatní učitelé, i ti waldorfští. Mluvila jsem s mnoha w. učiteli, potvrdili mi, že ukázky na sešitů na této straně jsou pravděpodobně z jedné konkrétní školy a mnozí je dávají za příklad, jak se učit nemá. Texty vychází ze Steinerovo přednášek a jsou určeny pro učitele, nikoli pro děti, naví to bylo většinou myšleno obrazně a ne doslova. Tedy má to být metoda, jak se dívat na svět. Možná by stálo za to se podívat na sešity z více škol, případně si raději zajít se podívat do hodin osobně. (Například úspěch waldorfských lyceí jako velmi úspěšný střední stupeň vzdělávání se tu zcela pomíjí)
Také jsem nepochopila vaše tvrzení, že jsou do systému vtahovány i rodiče. Vidím to opačně, rodiče se snaží pochopit systém a většinou jsou z něj nadšeni, neboť založení škol v čechách se často odvíjí kolem skupinky nadšených pedagogů nebo rodičů, kteří se snaží učit jinak a toto nadšení má často lavinový efekt. Není tu žádná centrální správa, nějaké jádro sekty či podobného, které určuje, co se smí a co ne. Většinou jsou to jen party nadšenců, kteří lapají informace odkud se dá, pořádají srazy podobně postižených (informace by podalo každé waldorfské rodičovské sdružení, taková obdoba SRPŠ, ale funkční) a vyměňují si zkušenosti. Pokud jsem projevila zájem, nikdo mi nic netajil. Jako učitelka klasické školy ve wal. vzdělávání vidím velmi zajímavou alternativu a pokouším se některé myšlenky dostat i do své výuky.

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode